В Русия създават първата онлайн игра, предаваща реалните емоции на играча върху персонажа
/КРОСС/ През 2017 година в Русия може да се появи демо версия на първата мултиплейър игра с невроинтерфейс: специално устройство ще “чете” емоциите на играча в реално време и ще ги предава върху героя в играта. Устройството се разработва от лабораторията за психофизиология МГУ, редица лаборатории от Политехническия университет в Санкт Петербург, а също и компания “Невроматикс”. Това съобщи “Известия”, цитирано от RT.
Създателите на невроинтерфейса се обединиха в група NeuroNet. Уникалната онлайн игра може да се появи в социалната мрежа “ВКонтакте” през следващата година.
“Ние се стремим да създадем обучаваща и развиваща система, представляваща нов механизъм за контрол във виртуалния свят, поведение на обекта и възприемане на съдържанието. Системата, която създаваме, е мултиневроноинтерфейс”, разказа Владимир Статут, генерален директор на “Невроматикс”.
По думите му на пазара все още не съществува невроинтерфейс, който напълно да съответства на желанията на потребителите. “Всичко, създадено до сега, е построено върху разпознаване чрез електроенцефалограма. Ние се стремим да регистрираме повече показатели: миограма, пулс, температура и т. н. Благодарение на тези данни ние ще получаваме необходимата информация за психофизиологичното състояние на потребителя. Ще насочваме тази информация към системата за управление на средата, която ще дава обратна връзка и ще развива потребителя”, уточни Статут.
“В играта, която създаваме под формата на приложение към социалната мрежа “ВКонтакте”, потребителите ще могат да вкарат емоции във виртуалния свят. Те ще виждат емоциите на другите, реалната реакция на различни действия. Сега в онлайн игрите няма емоции. Човек може да извърши убийство и да не получи адекватен емоционален отзив. Ако човек няма емоции във виртуалния свят, в последствие той може да няма емоции и в реалния живот. Искаме да избегнем това, като създадем среда, където човек докато извършва определени действия в играта ще може да показва емоции. Играта ще има образователен характер”, каза Статут.
За създаването на невроинтерфейси много внимание отделят и руски военни, които виждат големи възможности в използването на подобна система на бойното поле. Една от тези разработки е създаването на безпилотен самолет, управляващ се със силата на мисълта.